[ad_1]
آژانس مهر – گروه هنری – علیرضا ساعدی: ویژگی زیرنویس چیزی شبیه جلد کتاب است که در آن طراح سعی می کند با انتخاب عناصر ، اشکال و چیدمان ها به کمک گرافیک و موسیقی ، مخاطب را در مورد یک اثر آگاه کند. موقعیت هایی که بعضی اوقات به شکلی کاملاً متفکرانه ، متفکرانه و حساب شده به مخاطب ارائه می شود و گاه چنان بی دقت و با انجام یک کار اجباری ایجاد می شود که با جلوه ای بصری بیننده را از پایگاه منحرف می کند.
آنچه که بهانه ای برای بازگشت به کلمه کلیدی “تیتراژ” شده است مروری بر ماندگارترین و به یادماندنی ترین موسیقی مرتبط با برخی از برنامه ها و آثار سینمایی و تلویزیونی است که حاوی خاطرات تلخ و شیرین برای بسیاری از مخاطبان و بازگشت به آنها برای ما است. هر زمان. شرایط می تواند دنیایی از خاطرات را به ارمغان بیاورد. بازی خاطره ، که پس از راه اندازی و انتشار در نوروز 1400 ، استقبال مخاطبان را برانگیخت ، ما را وادار کرد که روح و روان خود را در قالب یک بازی خاطره هفتگی ، جمعه هر هفته و از گذشتن به سالهایی که بهتر از این روزهای دردناک خوب ، بیا
“بازی کردن خاطره با کتیبه های دائمی” عنوان مجموعه ای از گزارش های بایگانی با همان رویکرد است که می توانید هفتگی در گروه هنری خبرگزاری مهر دنبال کنید.
در مرحله هجدهم این داستان به سراغ موسیقی ترانه تیتراژ سریال Life Story یا هانیکو رفتیم که در اواسط دهه شصت همراه با سریال “سالهای دور از خانه – اوشین” گل سرسبد سیما بود برنامه های تلویزیونی. پخش روزانه این سریال خیلی مدرن نبود ، در جلوی تماشاگران بود. سریالی پر از امید و لحظات سرگرم کننده ، گویی این پنجره ای برای فراموش کردن روزهای سخت و پر التهاب و البته به یادماندنی است که مطمئناً از ذهن ایرانیان پاک نخواهد شد.
بر اساس آنچه خدمه در ذهن داشتند ، مجموعه داستان زندگی یا هانیکو ما ، با هوشمندی سنجیده و تمرکز بر یک قهرمان از زندگی سنتی مردم ژاپن ، در تلاش است تا تغییرات عمده و تحولات گذار ژاپن از سنت به مدرنیته را متحول کند. برای نمایش دریچه ای به دنیایی پر از صلح و آرامش که تیتراژ آن قطعاً بخشی جدایی ناپذیر از مجموعه ای بود که خانم هانیکو برای خانواده های ایرانی آورد. وقتی آتولا کاملی ، یکی از سخنرانان مشهور کشورمان ، بینندگان را به صفحه های سیاه و سفید تلویزیون با متن جذاب و مهیج متمرکز می کند تا به ضیافت ویدئویی ساخت ژاپن دعوت شود ، در صورتی که ژاپنی ها با چنین کتیبه جذابی روبرو شوند ، از آن استفاده می شود. آنها انجام دادند!
و سپس موسیقی شروع شد و قسمتهای منتخب مجموعه داستان زندگی برای تماشای زندگی هانیکو ، یک سری از مجموعه های صبحانه اسدورا از شبکه NHK ژاپن که در سال 1985 و بعداً ایجاد و پخش شد ، مورد توجه قرار گرفت. همچنین این سریال به یکی از بهترین و محبوب ترین مجموعه های تلویزیونی شبکه دو سیما تبدیل شده است و بازی های شیرین و سرگرم کننده شخصیت اصلی سریال همچنان در دهه شصت برای ما جذاب باقی مانده است.
مجموعه داستان زندگی با توجه به آنچه سازندگان آن در ذهن داشتند ، سعی کرد با هوشمندی سنجیده ، سیر اصلی تغییرات و تحولات گذار ژاپن از سنت به مدرنیته را نشان دهد و بر روی قهرمانی از زندگی سنتی مردم ژاپن تمرکز کند.
تمرکز اصلی داستان بر زندگی دختری به نام “رین (هانیکو)” است که با تلاش مثال زدنی سعی در انجام هر کاری از یک روستا دارد تا با رفتاری مکانیزه و از پیش تعیین شده نسبت به ساختار شکنی از قلب یک خانواده سنتی جدا شود. قدمی بردارید که مسیری روشن را در پیش روی او نشان دهد ، مسیری مبتنی بر احترام به ارزشها و سنتها ، اما با نگاهی مدرن که لجاجت انسان امروز را در برابر رنجها ، مشکلات و موانع به تصویر بکشد و سرانجام قرار دهد فضایی روبروی هانیکو که وی به دلیل پشتکار معلمانش برای رسیدن به موفقیت ، تلاش مضاعف و باورهای رفتاری در آن سال ها در یکی از اولین روزنامه نگاران ژاپنی قرار گرفته است.

یک وضعیت بسیار آموزنده و دلگرم کننده ، که علی رغم کلیشه های آن زمان ، که در بسیاری از موارد شعارهای خود را نشان می داد و ناآگاهی خود را در برخی از سریال های ایرانی آن زمان نشان می داد ، منجر به ایجاد فضایی در مخاطب شد که می خواهد او رویاهای خود را داشته باشد ، کمی فکر کنید.
در اینجا بود که این سریال با تکیه بر نمادهای فرهنگی و اجتماعی و ادویه کمدی نقش م itsثر خود را ایفا کرد و توانست به عنوان یکی از موفق ترین ، محبوب ترین و تأثیرگذارترین مجموعه داستان های آن زمان ارائه شود. اگرچه بدون شک ، دوبله با کیفیت بالا در موسیقی متن فیلم های پیشین این مجموعه ، به مدیریت زنده یاد آتالا کاملی طعم و رنگ سریال داده بود که بدون او چنین تأثیر و توفیقی نداشت.
یوکی سایتو به عنوان هانیکو ، کن واتانابه به عنوان همسر هانیکو ، کیرین کیکی به عنوان مادر هانیکو ، نانجی کوبایاشی به عنوان پدر هانیکو ، آکیرا یاموتی به عنوان پدربزرگ هانیکو ، یاتسوکو تانامی به عنوان مادربزرگ هانیکو ، برادر شینگو یانا گیساوا سعودا به عنوان استاد هایکو ، جان میهو به عنوان یک خانواده از خانواده Thaci Bana از جمله هنرمندانی بودند که به عنوان بازیگر در این سریال ظاهر شدند ، در حالی که کوتراوچی کوهارو فیلمنامه را نوشت ، Kanoko Itaku ، Omuri Shiji ، Suhamatsu Midori ، Kida Yukinori ، Nibin Vata. یاسوموتو مینورو (کارگردان) ، تهیه کننده یوکیکو اوکاموتو و آهنگساز آکیرا شیجیرو سانشی دیگر تهیه کنندگان بودند.
علی رغم جذابیت بصری سریال Life Story ، این موسیقی اعتبار اولیه سریال با صدای قوی آتولا کامل بود که بسیار مورد توجه قرار گرفت و اگر من و شما این روزها خسته شدیم ، حداقل به دنبال آن بودیم یک بار. ما رفته ایم و خوشحالیم که دوباره آن را می شنویم مینو غزنوی (هانیکو) ، ثریا قاسمی (مادر هانیکو) ، بهرام زند (پدر هانیکو) ، حسین معمارزاده (پدربزرگ) ، آزیتا لاچینی (مادربزرگ) ، فریبا شاهین مقدم (خواهر هانیکو) ، تورج نصر (برادر هانیکو) ، پرویز ربیعی) ، منوچهر ولی زاده (پروفسور ماتسونامی) ، زنده یاد خسرو شایگان (عمو) ، جلال مقامی (گونزو) ، غلامعلی افشاریه (شینوسکه) ، شهروز ملکارایی ، اکبر منانی به جای شخصیت های سریال صحبت می کنند.
اما همانطور که اشاره کردیم ، این موسیقی علاوه بر جذابیت تصویری مجموعه داستان زندگی ، تیتراژ ابتدایی سریال با صدای قوی آتولا کامل بود که بسیار مورد توجه قرار گرفت و اگر من و شما این روزها حوصله نداریم ، حداقل در یکی از آن چندین بار و ما خوشحال شدیم که دوباره آن را بشنویم. شادی و ادویه خیالی همراه با ادویه زندگی ، که قطعاً می تواند لحظه ای در این روزهای دشوار تاجگذاری بیاید و ما را به دنیایی که خیلی دوستش داریم ببرد.
جالب است بدانید که مرحوم برای ساخت تیتراژ ابتدایی سریال ، خودش با سبک و سیاق خاصی شروع به کار کرد که همیشه در آن به کارهای خود اعتقاد داشت و با نوشتن و نوشتن متن زیبا ، این باعث بیشتر شدن او شد رنگارنگ و جذاب راوی با لحنی الهام گرفته از موسیقی متن سریال گفت: “زندگی یک منشور در چرخش است.” منشوری که پرتوی پرشکوه آفرینش با رنگهای اصلی و جذاب او را مهربان ، تخیلی و پرشور ساخته است. “این مجموعه دریچه ای است به تاریخ زندگی.”
اگرچه در طول این سالها ، به دلیل کمبود اینترنت و سایر فناوریهای مبتنی بر فناوریهای ارتباطی ، ما نتوانستیم دانش بیشتری در مورد تولید و تولید سریالهای تلویزیونی و سینمایی در جهان پیدا کنیم ، مگر در موارد استثنایی ، چندین فیلم سینمایی هفتگی را می خوانیم بسیار خوب است که کتیبه ای که با صدای عالیجناب روی تصاویر و موسیقی های منتخب مجموعه هانیکو دیدیم توسط ژاپنی ها ساخته نشده است.
تیتراژ نسخه نمایش داده شده در ایران چنان کنایه آمیز و انجام شده بود که گویی بازیگران می توانستند این کار را انجام دهند تا کار را باورپذیرتر و جذاب تر جلوه دهند ، اقدامی که شاید تصمیم گیرندگان نمی دانستند چنان در قلب آن جای می گیرد. تاریخ و یک موسیقی تیتراژ ماندگار باشد که در حال حاضر به دلیل کمبود اسناد کافی و دسترسی به منابع مربوط به آهنگسازی کاری برای انجام آن نداریم ، اما این بار یک صدای قوی و همیشه ماندگار و البته متن بسیار م veryثر باعث موسیقی تیتراژ شد . بیایید مجموعه داستان زندگی را به عنوان یکی از به یادماندنی ترین موسیقی های مرتبط با اعتبارات نامگذاری کنیم.
[ad_2]