[ad_1]
وزارت آموزش و پرورش (MEB) در نامه ای که معاون وی مصطفی صفران با امضای معاون وی مصطفی صفران ، اپیدمی نوع جدید ویروس کرونا (Covid-19) را ارسال کرده است ، که به دلیل شرایط فصلی مانند سایر کشورهای جهان با آموزش رسمی و ویژه افزایش یافته است. مطابق با تصمیمی که در جلسه کابینه ریاست جمهوری گرفته شده است. یادگیری مادام العمر در موسسه آموزش چهره به چهره و فعالیتهای آموزشی در 20 نوامبر سال 2020 – 4 ژانویه 2021 به حالت تعلیق درآمد و تصمیم بر آن شد که آموزش را از طریق آموزش از راه دور ادامه دهد.
در نتیجه ارزیابی انجام شده در نامه وزارت معارف ، فعالیتهای آموزشی در م institutionsسسات یادگیری مادام العمر 11 ژانویه گزارش شده است که تا سال 2021 چهره به چهره آغاز خواهد شد.
موسسات یادگیری مادام العمر چیست؟
م institutionsسسات یادگیری مادام العمر شامل مرکز آموزش عمومی است که فعالیتهای یادگیری مادام العمر را در اداره کل ، انستیتوی بلوغ و مدارس باز برای آموزش سازمان می دهد.
مقررات مربوط به م institutionsسسات یادگیری مادام العمر
در گذشته ، م institutionsسساتی مانند آموزش عمومی ، آموزش بزرگسالان یا آموزش غیررسمی گسترش یافته بودند تا همه حوزه های زندگی امروز را پوشش دهند. در واقع ، با قانون 652 on در مورد سازمان و تعهدات وزارت آموزش عمومی از تاریخ 25.08.2011 ، نام اداره کل کارآموزی و آموزش غیررسمی لغو و به اداره کل یادگیری مادام العمر تبدیل شد.
به همین ترتیب ، مطابق با مصوبه مصوبه 02.12.2016 و شماره 6764 در مورد سازمان و تعهدات وزارت آموزش و پرورش و ماده 3 (چ) قانون اصلاح برخی از قوانین و قوانین با احکام “ه” 5/6/1986 و مطابق قانون آموزش حرفه ای شماره 3308 ، وظیفه ارائه آموزش های عمومی و حرفه ای به کارآموزان ، کارآموزان ، مسافران و استادان “به اداره کل آموزش فنی و حرفه ای منتقل شده و 335 مرکز آموزش حرفه ای به این اداره کل متصل است. آموزش.
بنابراین ، آیین نامه مربوط به م institutionsسسات یادگیری مادام العمر تهیه و در روزنامه رسمی در تاریخ 11.04.2018 منتشر شد.
آیین نامه مورد نظر عمدتاً موارد زیر را پوشش می دهد.
1. بجای آیین نامه ای درباره موسسات آموزشی غیررسمی ، آیین نامه ای درباره موسسات یادگیری مادام العمر تدوین شد. در آیین نامه جدید از اصطلاح “م institutionsسسات یادگیری مادام العمر” به جای اصطلاح “م institutionsسسات آموزش غیررسمی” با نام اداره کل ما استفاده شده است.
2. آیین نامه قدیمی فقط مراکز آموزش عمومی را شامل می شد. این آیین نامه جدید برای پوشش مراکز آموزشی دولتی و مutesسسات بلوغ طراحی شده است.
3- فرم ارزیابی استاد اصلی برای تکالیف استاد راهنما تهیه شده است. مربیان اصلی توسط کمیسیونی منصوب می شوند ، که مطابق با نتایج بدست آمده در این فرم ، تحت ریاست معاون آموزش و پرورش ملی / مدیر شعب استان / منطقه ایجاد می شود.
4- نظرسنجی های حرفه ای معلمان شاغل در مرکز آموزش عمومی و م instسسه بلوغ در آغاز و پایان سال تحصیلی تعریف شد و به آنها فرصت داده شد از دوره های اضافی استفاده کنند.
5- اقداماتی در نظر گرفته شده است تا افراد با نیازهای ویژه آموزشی از خدمات یادگیری مادام العمر به طور گسترده تری بهره مند شوند.
6. ترتیبات انجام شده است تا افراد خارجی در کشور ما بتوانند به راحتی در دوره ها ثبت نام کنند.
7. رویه ها و اصول دوره های برگزار شده در چارچوب همکاری مطابق با درخواست های دریافت شده تنظیم شده است. این قانون صادر شده است که ممکن است همکاری و دوره های آموزشی با موسسات و سازمان های موضوع قانون م Privateسسات آموزشی خصوصی برگزار نشود. آموزش ویژه بهداشت و … از م institutionsسسات یا شرکتهای خصوصی. با ارزیابی الزامات دوره ، آیین نامه ای وضع شده است که اگر طرف مقابل کلیه هزینه های دوره های دوره های فنی و حرفه ای را تأمین کند ، تعداد کارآموزان در دوره ها جستجو نمی شود.
8- آیین نامه جدید شامل س questionsالاتی در مورد سیستم غیررسمی الکترونیکی است که در آن کارها و معاملات مربوط به فعالیت های آموزشی انجام شده توسط م institutionsسسات یادگیری مادام العمر مربوط به اداره کل به صورت الکترونیکی انجام می شود.
[ad_2]